cengaver rehberi

Kimler Savaşçı/Cengaver Seçmeli?

Savaşçılar, oyunu ilk defa oynayacaklar için en uygun karakterdir. Parti olmadan bağımsız kasabilirler, çok ayrıntılı taktikleri yoktur, diğer karakterlere göre daha hızlı seviye atlayabilirler, öğrenmesi ve alışması kolaydır, yüksek seviyelerde çok güçlü olabilirler. Genelde oyuncular savaşçı sınıfını, kolay seviye atladığı için zor veya aşırı zor modları açmak için kullanırlar.

Artıları:
+ Savaşçılar kısa mesafeli (melee) sınıflardır. GÜÇ puanı ile doğru orantılı olarak verdikleri hasar artar. Kısa mesafeden yaptıkları güçlü saldırılar en önemli özellikleridir.
+ Her seviye atladıklarında +1 GÜÇ puanı alırlar.
+ Seviye atlamak için partiye ihtiyaçları yoktur. İyi bir savaşçı tek başına çok rahat ve hızlı bir şekilde kasabilir.
+ Savaşçılar partilerin de vazgeçilmez elemanlarıdır. Özellikle bir rahip ile bir savaşçı ikilisi çok hızlı bir şekilde kasabilirler, rahip sayesinde savaşçı tek başına avlayamayacağı kendi seviyesinden çok daha yüksek seviyelerdeki yaratıkları avlayabilir.
+ Savaşçıların birçok alan etkili saldırıları (bundan sonra AES diyeceğim, ingilizcesi AoE:Area of Effect) vardır. AES demek, birden fazla yaratığa aynı anda vurabilmek demektir. Bir yeteneğin açıklamasında "10m içindeki tüm yaratıklara vurur" gibi bir ibare görürseniz, o bir AES dir. Bir savaşçı zamanının neredeyse tamamını birçok düşmanın arasında geçireceğinden bu yetenekler kurtarıcınız olacaktır.
+ Savaşçılar PvP alanlarının deyim yerindeyse öldürücü unsurlarıdırlar. Dayanıklılıkları ve HP si nispeten yüksektir ve hızlı bir şekilde çok yüksek hasarlar verirler. İyi bir savaşçı, savaş alanında birçok karakteri 2-3 vuruşta indirebilir.

Gelelim eksilere:
- Savaşçılar kısa menzillidirler, savaş alanlarında iyi bir okçu veya tamamen ZEK bir büyücü bile onlara yaklaşamadan size çok büyük hasarlar verebilirler. Bundan kurtulmanın birinci yolu "Şarj" yeteneği ile hızlıca düşmanın yanına gidip birkaç saniye bağlamaktır, ayrıca "Kartal Gözü" yeteneği ile birkaç saniyeliğine uzaktan gelen fiziksel saldırılara karşı tam koruma sağlayabilirsiniz.
- Savaşçılar her ne kadar güçlü olsalar da bir okçu veya büyücünün saniyede verdiği hasar (ingilizce DPSamage Per Second) daha fazla olabileceğinden boss ları daha kolay yatırabilirler.

Modlar

Shaiya'nın oyun dünyasına getirdiği en büyük ve en zevkli özelliklerden biri de modlardır. Oyunda kolay, normal, zor ve aşırı zor olmak üzere 4 mod bulunmaktadır. Bir modda 40 seviyeye ulaşınca bir sonraki mod açılır. Her modun kendine has özellikleri vardır, kolay modda seviye sınırı 30 iken diğer modlarda 60 tır.

Kolay mod: Kesinlikle önerilmez. Sadece 30. seviyeye kadar yükselebilirsiniz, özel yetenekleri kullanamazsınız ve bu modda oynamak başka bir modu açmaz.

Normal mod: Yeni oyuncuların başladığı mod budur. Her seviye atlayışınızda 3 yetenek puanı ve 5 nitelik puanı alırsınız. Oyuncular genelde normal modu sadece oyuna alışmak ve zor modu açabilmek için kullanır. Normal modda 40. seviyeye ulaştığınızda zor mod açılır. Buna rağmen bazı oyuncuların 50 seviye üstü çok iyi savaşçıları vardır. Bu modun bir eksi tarafı da yüksek kalite setlerden bazılarını giyememenizdir.

Zor mod: Bu modda seviye başına 7 nitelik puanı, 4 yetenek puanı alırsınız. Nitelik puanlarınız daha fazla olduğundan daha çeşitli dağılımlar yapabilir ya da yine tek bir niteliğe yüklenerek normal moddan çok daha güçlü bir savaşçıya sahip olabilirsiniz. Bu modda ayrıca özel yetenekleri kullanabilir ve daha yüksek kalite nesneler kullanabilirsiniz. Bu modda öldüğünüzde belirli bir TP eksilir (bu yüzde tanrıçanın nimetine bağlıdır). Seviye atlamak için normal moddan yaklaşık 4-5 kat daha fazla TP ye ihtiyacınız vardır. Genelde oyuncular bu modda oynayıp aşırı zor moda geçmezler. Sebepleri birazdan..

Aşırı zor mod: Bu mod, oyunda geliştirebileceğiniz en güçlü karakterleri sunar. Tabi bu ölümsüz olduğunuz anlamına gelmez. Setini iyi lapislerle donatmış bir normal mod savaşçısı bile akıllı olmazsanız sizi yatırabilir. Bu modu en iyi yapan özellikler ise her seviyede 9 nitelik puanı ve 5 yetenek puanı almanızın yanı sıra oyundaki en yüksek kalite nesneleri kullanabilmenizdir. Bu kadar güçlü bir karakterin eksi yanı ne diye sorduğunuzu duyar gibiyim. Hazır olun:

AŞIRI ZOR MODDA ÖLEN KARAKTERİNİZ, 3 DAKİKA İÇİNDE BİR RÜN YARDIMIYLA VEYA RAHİP/KAHİN TARAFINDAN DİRİLTİLMEZSE SİLİNİR !!!

Evet, doğru okudunuz, karakteriniz, üzerinizdeki ve çantanızdaki eşyalar, hepsi silinir. Bundan bahsederken diriltme rünü hakkında kısa bir bilgi vermek gerekir. Diriltme rünü aşırı zor modda ölen karakterinizi diriltmeye yarayan bir AP nesnesidir ve sanal mağazadan alınır. US sunucuları gibi biraz eskimiş sunucularda pazar alanlarında 10-11m gibi bir fiyata satılmaktadır, ileride bizim pazar alanlarımızda da görmek mümkün olacaktır.

Evet bu büyük eksiden sonra biraz daha faydalardan bahsedelim. Aşırı zor modda ölen karakterinizden TP eksilmez (sadece karakteriniz eksilir!). Seviye atlamak için zor mod ile aynı miktarda TP gerektirir. Ayrıca zor modda olmayan birkaç tane güçlü özel yetenek de kullanımınıza sunulur.

Yapılandırma

Her karakter ve mod için değişik yapılandırmalar mevcuttur, ayrıca tamamen kendi karakterinizin özelliklerine, kullandığı nesnelere ve lapislere göre yapacağınız size özel yapılandırma şüphesiz en iyisi olacaktır. Burada savaşçı için kullanılan en yaygın yapılandırmalardan bahsedeğim. Öncelikle nteliklerin ne olduğunu öğrenelim:

Güç [GÜÇ]: Fiziksel hasarı artırır. Savaşçı için ne kadar yüksekse o kadar hasar verirsiniz.

Beceri [BEC]: DP'yi, fiziksel saldırılarınızın isabet oranını ve fiziksel saldırılardan sıyrılma ihtimalinizi arttırır. Kullandığınız çoğu yetenek büyük miktarda DP harcar. Savaşçı olarak yüksek hasarlar verebilirsiniz ama önce isabet ettirmeniz gerekir. Sürekli göğüs göğüse çarpışacağınızdan fiziksel saldırılardan sıyrılma da size çok gerekecektir. Ayrıca bu nitelik çok az da olsa savaşçının saldırı hasarını arttırır. Kesinlikle öneririm.

Defans [DEF]: HP 'yi ve yakın ve uzun mesafeli fiziksel saldırılara karşı dayanıklılığı arttırır.

Zeka [ZEK]: Büyü gücünü arttırır. Siz bir savaşçısınız, büyücü değil, uzak durun.

Bilgelik [BİL]: MP'yi, büyü isabetini ve büyü savunmasını arttırır. Sadece büyü savunması için bu niteliğe puan harcamak anlamsızdır çünkü vereceğiniz birkaç puanın pek anlamı olmayacaktır. MP açısından bakarsanız da çok az saldırı yeteneği MP kullanmaktadır, mevcut MP niz de buna fazlasıyla yeterlidir. Buna da dokunmayın.

Şans [ŞAN]: Uzun mesafeli saldırılarınızın verdiği hasarı, kritik isabet ihtimalinizi ve kritik hasarınızı arttırır. Her 5 puan kritik isabet ihtimalini %1 arttırır. Fazla puanlarınız varsa, özellikle aşırı zor modda, bu niteliğe yatırım yapabilirsiniz. Ayrıca bu niteliği lapislerle destekleyebilirsi


.

Cengaverler ZOR modda :
- 5 güç 2 beceri : Bu klasik cengaver statlarıdır. Güç fiziksel saldırı için , Beceri ise sıyrılma ve miss vurmama sansının artması için gereklidir.
- 4 güç 3 beceri : Bu yapılandırmada saldırı gücünüz biraz düşebilir ama mobların veya düşmanların sizlere miss vurması artar.


Cengaverler AŞIRI modda :
- 7 güç 2 beceri : Aşırı mod kalsik cengaver statı dır 
- 6 güç 3 beceri : Bu yapılandırmada saldırı gücünüz biraz düşebilir ama mobların veya düşmanların sizlere miss vurması artar.
- 5 güç 4 beceri : Bu yapılandırmada saldırı gücünüz biraz düşebilir ama mobların veya düşmanların sizlere miss vurması artar.



Güç ve beceri dedik birazda bu statların ne işe yaradıklarını yazalım

GÜÇ (GUC) : 1 güç = 1 fiziksel zarar

Beceri (BEC) : Karşı oyuncuya yada moba miss vurma olasılığını azartır ayrıca bize miss gelme ihtimalini artırır. Max. DP yi artırır . 3 beceri = 1 fiziksel hasar.

Bilgelik (BIL) : Max. MP yi artırır. Direnç ( Magical DEF ) i artırır . HP dolumunu artırır ( cengaverler için geçerli değildir)

Zeka (ZEK): Büyü hasarını artırır . Cengaverlerin büyü skill olmadığından bu stata SAKIN vermeyin 

Defans (DEF): Cengaverlerde gereken bir stat diyebiliriz. Ancak ana stat olarak verilmemeli. Lapis olarak def statdı basılabilir Max. HP yi ve fiziksel defansı arttırır.

ŞANS (SAN) : 5 şans = %1 kritik şansı . Okçular için uzak mesafe saldırıyı artırır.






  Tabi bildiğiniz gibi cengaver silahları :
- Tek el kılıç
- Çift el kılıç
- Çift kılıç
- Mızrak

Her silah şekline göre skiler var . Ayrıca zor mod ve aşırı moda özel skiler mevcut .



PASİF :

Kas Çaliştirma :

Pasif Skill.
Level 1 : Fiziksel hasarı 10 artırır (Seviye 1  2 Skill puanı )
Level 2 : Fiziksel hasarı 20 arıtırır (Seviye 28  3 Skill puanı )
Level 3 : Fiziksel hasarı 35 artırır ( Seviye 48  4 Skill puanı )

Çift El silah ustası :

Level 1 : Çift el silah ile yapılan saldırıların gücünü 5 artırır ( Seviye 5  2 Skill puanı )
Level 2 : Çift el ile yapılan saldırı gücünü 12 artırır ( Seviye 16  3 Skill puanı )
Level 3 : Çift el ile yapılan saldırı gücünü 20 arıtırır ( Seviye 25  4 Skill puanı )

Mızrak Ustası :

Level 1 : Mızrak ile yapılan saldırıların gücünü 5 artırır ( Seviye 5  2 Skill puanı )
Level 2 : Mızrak ile yapılan saldırı gücünü 12 artırır ( Seviye 16  3 Skill puanı )
Level 3 : Mızrak ile yapılan saldırı gücünü 20 arıtırır ( Seviye 25  4 Skill puanı )

Çift El Ustası :


Level 1 : Çift silah ile yapılan saldırıların gücünü 5 artırır ( Seviye 5  2 Skill puanı )
Level 2 : Çift silah ile yapılan saldırı gücünü 12 artırır ( Seviye 16  3 Skill puanı )
Level 3 : Çift silah ile yapılan saldırı gücünü 20 arıtırır ( Seviye 25  4 Skill puanı )

Gevşeme :

Level 1: Her 3 saniyede HP MP ve DP nin %3 ünün dolmasını sağlar. (Seviye 6 1 Skill puanı)
Level 2: Her 3 saniyede HP MP ve DP nin %5 ünün dolmasını sağlar. (Seviye 15 2 Skill puanı)
Level 3: Her 3 saniyede HP MP ve DP nin %8 ünün dolmasını sağlar. (Seviye 26 2 Skill puanı)

Hamal :

Level 1 : 3. çantanın açılmasını sağlar. (Seviye 12 1 Skill puanı)
Level 2 : 4. çantanın açılmasını sağlar (Seviye 26 2 Skill puanı)
Level 3 : 5. çantanın açılmasını sağlar ( Seviye 46 2 Skill puanı )

Yorumlama :

Level 1 : Karşı tarafın dediklerinin %30 unun anlanmasını sağlar . (Seviye 13 1 Skill puanı)
Level 2 : Karşı tarafın dediklerinin %60 ının anlanmasını sağlar. (Seviye 22 2Skill puanı)
Level 3 : Karşı tarafın dediklerinin %99 unun anlanmasını sağlar. (Seviye 51 2 Skill puanı)

Çift El Silah Usta :

Level 1 : Çift el silahlarla yapılan saldırıların hızını 1 seviye artırır. (Seviye 14 3 Skill puanı)
Level 2 : Çift el silahlarla yapılan saldırıların hızını 2 seviye artırır (Seviye 35 5 Skill puanı)

Mızrak Usta :

Level 1 : Mızrak ile yapılan saldırıların hızını 1 seviye artırır (Seviye 14 3 Skill puanı)
Level 2 : Mızrak ile yapılan saldırıların hızını 2 seviye artırır (Seviye 35 5 Skill puanı)

Çift El Usta :

Level 1 : Çift el silah ile yapılan saldırıların hızını 1 seviye artırır. (Seviye 14 3 Skill puan)
Level 2 : Çift el silah ile yapılan saldırıların hızını 2 seviye artırır. (Seviye 35 5 Skill puan)

TEMEL :

Şarj :

Level 1 : Hedefe 19 metreden atılarak 15 hasar verilmesini sağlar . 2 saniye hareketsiz kalır. (Seviye 1)
Level 2 : Hedefe 20 metreden atılarak 37 hasar verilmesini sağlar . 2 saniye hareketsiz kalır. (Seviye 12)
Level 3 : Hedefe 22 metreden atılarak 50 hasar verilmesini sağlar. 3 saniye hareketsiz kalır. (Seviye 29)

Yoğunlaşma :

Level 1 : Fiziksel saldırıların isabet ihtimalini %7 artırır (Seviye 3 2 Skill puanı)
Level 2 : Fiziksel saldırıların isabet ihtimalini %14 artırır ( Seviye 17 3 Skill puanı)
Level 3 : Fiziksel saldırıların isabet ihtimalini %21 artırır (Seviye 30 3 Skill puanı)

Çifte Hasar :

Level 1: Normal hasarın üstüne + 50 hasar ekler (Seviye 3 3 Skill Puanı)
Level 2: Normal hasarın üstüne + 166 hasar ekler (Seviye 15 3 Skill Puanı)
Level 3: Normal hasarın üstüne + 298 hasar ekler (Level 27 3 Skill Puanı)

Parçala :

Levell1 : Kritik saldırı oranını %5 artırır (Seviye 4 2 skill puanı)
Level 2 : Kritik saldırı oranını %10 artırır (Seviye 18 3 skill puanı)
Level 3 : Kritik saldırı oranını %15 artırır (Seviye 31 3 skill puanı)





Ağr Eziş :

Level 1 : Hedefe 30 saniye sonunda 300 HP hasar verir (Seviye 9 3 Skill puanı)
Level 2 : Hedefe 30 saniye sonunda 530 HP hasar verir (Seviye 18 3 Skill puanı)
Level 3 : Hedefe 30 saniye sonunda 930 HP hasar verir (Seviye 28 4 Skill puanı)

Seri Atak :

Level 1 : Saldırı hızını 20 saniyeliğine 2 seviye artırır (Seviye 10 3 Skill puanı)
Level 2 : Saldırı hızını 30 saniyeliğine 2 seviye artırır (Seviye 22 4 Skill puanı)
Level 3 : Saldırı hızını 45 saniyeliğine 2 seviye artırır (Seviye 39 4 Skill puanı)


SAVAŞ :

Süpürme :

Level 1 : Normal hasar verir + Hedefin defansını 9 düşürür (Seviye 2 2 Skill puanı)
Level 2 :Norma hasar verir + Hedefin defansını 21 düşürür (Seviye 10 3 Skill puanı)
Level 3 : Normal hasar verir + Hedefin defansını 35 düşürür (Seviye 24 3 Skill puanı)

Yer Sarsıntısı :

Level 1 : Normal hasar verir + Hedefin saldırı hızını 1 seviye düşürür 9 saniyeliğine 6 metre içindeki düşmanlar için geçerlidir ( Seviye 4 3 Skill puanı)
Level 2 : Normal hasar verir + Hedefin saldırı hızını 2 seviye düşürür 10 saniyeliğine 6 metre içindkei düşmanlar için geçerlidir (Seviye 19 3 Skill puanı)
Level 3 : Normal hasar verir + Hedefin saldırı hızını 3 seviye düşürür 15 saniyeliğine ( Seviye 38 4 Skill puanı)

Rüzgar Gülü :

Level 1 : 6 metre içindeki düşmanlara normal hasar verir
Level 2 : 6 Metre içindeki düşmanlara 2x hasar verir
Level3 : 10 metre içindeki düşmanlara 2x hasar verir.

Kontrollü Güç :

Level 1 : Max DP yi 500 arttırır 30 dakikalığına (Seviye 11 4 Skill puanı)
Level 2 : Max. DP yi 600 artırır 30 dakikalığına (Seviye 21 4 Skil puanı)
Level 3 : Max DP yi 700 artırır 30 dakikalığına (Seviye 40 5 Skill puanı)

Ölümcül vuruş:

Level 1 : Temel saldırı gücünün 2x hasarını verir. (Seviye 13 3 Skill puanı)
Level 2 : Temel saldırı gücünün 3x hasarını verir (Seviye 23 3 Skill puanı)
Level 3 : Teme saldırı gücünün 3x + 80 hasar verir. (Seviye 37 4 Skill puanı)





Çift Silah Hücümu

Level 1 : Sadece çift silah ile kullanılan yetenek temel hasar + 168 hasar verir. (Seviye 34 4 Skill puanı)
Level 2 : Sadece çift silah ile kullanılan yetenek temel hasar + 237 hasar verir . (Seviye 42 4 Skill puanı)
Level 3 : Sadece çift silah ile kullanılan yetenek temel hasar + 381 hasar verir . (Seviye 55 4 Skill puanı)

Vahşi Dans :

Level 1 : Sadece çift el silah ile kullanılan yetenek temel hasar + 168 hasar verir. (Seviye 34 4 Skill puanı)
Level 2 : Sadece çift el silah ile kullanılan yetenek temel hasar + 237 hasar verir . (Seviye 42 4 Skill puanı)
Level 3 : Sadece çift el silah ile kullanılan yetenek temel hasar + 381 hasar verir . (Seviye 55 4 Skill puanı)

Yel Değirmeni :

Level 1 : 6 metre içindeki düşmanlara 2x hasar verir (Level 31 4 Skill puan)
Level 2 : 6 metre içindeki düşmanlara 2x hasar verir (Level 47 4 Skill puan)
Level 3 : 10 metre içindeki düşmanlara 3x hasar verir (Level 57 5 Skill puanı)

Kirletme :

Level 1 : Sadece tek el veya mızrak ile kullanılan yetenek 12 sn. içinde düşmanlara 328 hasar verir (Level 31 4 Skill puanı)
Level 2 : Sadece tek el veya mızrak ile kullanılan yetenek 12 sn . içinde düşmanlara 428 hasar verir (Level 43 4 Skill puanı)
Level 3 : Sadece tek el veya mızrak ile kullanılan yetenek 12 sn. içinde düşmanlara 528 hasar verir (Level 53 5 Skill puanı)

Vahşi Vahşi Dans :

Level 1 : Sadece çift el ile kullanılır . Temel hasar verir ve savunmayı düşürür. (Seviye 36 4 Skill puan)
Level 2 : Sadece çift el ile kullanılır . Temel hasar verir ve savunmayı düşürür. (Seviye 44 4 Skill puan)
Level 3 : : Sadece çift el ile kullanılır . Temel hasar verir ve savunmayı düşürür. (Seviye 56 5 Skill puan)


ÖZEL :

Liderlik :

Level 1 : Parti üyelerinin fiziksel saldırılarını 13 arttırır (Seviye 7 2 Skill puan)
Level 2 : Parti üyelerinin fiziksel saldırılarını 21 artırır (Seviye 24 3 Skill puan)
Level 3 : Parti üyelerinin fiziksel saldırılarını 41 artırır (Seviye 51 4 Skill puan)

Kartal Gözü

Level 1 : 9 saniye boyunca uzun mesafeli saldırılar size işlemez. (Seviye 9 3 Skill puanı)
Level 2 : 12 saniye boyunca uzun mesafeli saldırılar size işlemez. (Seviye 21 4 Skill puaın)
Level 3 : 15 saniye boyunca uzun mesafeli saldırılar size işlemez. (Seviye 43 5 Skill puanı)



Can Havli :

Level 1 : HP niz %10 in altına indiğinde 30 sn liğine atak ve savunmanız 30 puan artar. Atak hızı 1 derece artar. (Seviye 17 1 Skill puanı)
Level 2 : HP niz %10 in altına indiğinde 30 sn liğine atak ve savunmanız 75 puan artar. Atak hızı 2 derece artar. (Seviye 29 2 Skill puanı)
Level 3 : HP niz %10 in altına indiğinde 30 sn liğine atak ve savunmanız 120 puan artar. Atak hızı 2 derece artar. (Seviye 50 3 Skill puanı)

Cinnet

Level 1 : Savunmayı 50 puan düşürür ancak fiziksel saldırı 50 puan artar (Seviye 20 4 Skill puanı)
Level 2 : Savunmayı 75 puan düşürür ancak fiziksel saldırı 75 puan artar (Seviye 31 5 Skill puanı)
Level 3 : Savunmayı 100 puan düşürür ancak fiziksel saldırı 100 puan artar (Seviye 43 6 Skill puanı)

Ejderha Avcısı :

Level 1 : Hedefin %3 HP sini götürür Bazı yaratıklarda etkili deildir. (Seviye 20 6 Skill puanı)
Level 2 : Hedefin % 5 HP sini götürür Bazı yaratıklarda etkili deildir. (Seviye 30 7 skill puanı)
Level 3 Hedefin %7 HP sini götürür Bazı yaratıklarda etkili deildir (Seviye 43 8 Skill puanı)

İblis Avcısı :

Level 1 : 4 metre mesafeden temel hasar + 101 hasar verir ( Seviye 36 5 Skill puanı)
Level 2 : 4 metre mesafeden temel hasar + 168 hasar verir (Seviye 46 6 Skill puanı)
Level 3 : 4 metre mesafeden temel hasar + 201 hasar verir (Seviye 56 7 Skill puanı)

Silici :

Level 1 : %65 ihtimalle karşıdaki hedefin HP si kadar hasar verir ama bunun için kendi canını feda eder. (Seviye 37 7 Skill puanı)
Level 2 : %65 ihtimalle karşıdaki hedefin HP si kadar hasar verir . (Seviye 47 8 Skill puanı)
Level 3 : %65 ihtimalle karşıdaki 2 hedefin HP si kadar hasar verir ama bunun için kendi canını feda eder. (Seviye 57 9 Skill puanı)

Cehennem Lordu :

Level 1 : Temel hasarın 3x i kadar 9 metre mesafedeki moblara hasar verir (900 sn) ( Seviye 49 8 Skill puanı)
Level 2 : Temel hasarın 3x + 389 hasar verir (900sn) (Seviye 59 9 Skill puanı)

Kraliçenin Küdreti:


Level 1 : %70 başarı şansı ile 3500 puan hasar verir .
Level 2 : %70 başarı şansı ile hedefin HP sinin %87 sini götürür.

Zor modlar için Sv1 olabilir.
Aşırı Modlar için Sv2 olabilir.
niz.